четвер, 12 грудня 2013 р.

Монополія

«Монополія» — настільна гра в жанрі економічної стратегії для двох і більше осіб. Отримала велику популярність в XX столітті в багатьох країнах світу, включаючи СРСР. Мета гри — раціонально використовуючи стартовий капітал домогтися банкрутства інших гравців. Фактично «Монополія» представляє собою ігрове поле, що складається з квадратів, які проходять по колу всі гравці по черзі. Квадрати поділяються на активи ( підприємство, цінна річ) і події. Коли гравцеві випадає черга ходити, то кидком кубика він визначає, яка кількість кроків він повинен здійснити на ігровому полі за цей хід (кожен крок відповідає одному очку на кубику і одному квадрату на ігровому полі). В даний час є численні комп'ютерні відтворення «Монополії», а також варіації для ігрових консолей і стільникових телефонів.


У 1934 році в розпал Великої депресії Чарльз Дерроу (англ. Charles B. Darrow) з Германтаун, штат Пенсільванія, показав представникам компанії Паркер Бразерс (англ. Parker Brothers ) проект гри Монополія. Проект був відхилений через «52 помилок в дизайні», але це не зупинило безробітного Чарльза, який вирішив випустити гру своїми силами. За допомогою друга Чарльз Дерроу виготовив і продав 5000 саморобних копій «Монополії» в універмазі Філадельфії. Через деякий час він вже не міг справлятися із збільшеним попитом, і вирішив знову звернутися до представників Паркер Бразерс. Монополія увійшла в історію - вже в 1935 році вона стала найбільш продаваною грою в Америці. На сьогоднішній день число грали в Монополію перевалило за півмільярда чоловік. У світі проводяться комерційні змагання (в тому числі світові чемпіонати) по грі Монополія з істотними призовими фондами.
Ставши на поле з активом, гравець може придбати його, якщо він вільний, а якщо він належить іншому гравцеві, то гравець зобов'язаний заплатити за відвідування даного поля за встановленим правилами прейскурантом. При відвідуванні поля з подіями гравець отримує вказівку слідувати випав йому події, наприклад: отримати додаткові кошти з Банку ( Банк — це ще один гравець (незацікавлений)), який взаємодіє з гравцями — людьми за допомогою подій, що відбуваються в грі), віддати частину своїх коштів банку, пересунутися на інше поле, віддати частину своїх коштів іншим гравцям, пропустити свій наступний хід, отримати додатковий хід та інші.
У грі активи належать до різних галузей (можливо вулицями залежно від різновиду гри), в одній галузі може бути від двох до чотирьох підприємств (активів). На ігровому полі підприємства однієї галузі, як правило, розташовані поруч і позначаються одним кольором, також у них схожі економічні характеристики ( ціна, отримуваний дохід). Гравець, що володіє всіма активами одного типу стає монополістом, що збільшує його дохід, тому стратегією гри є придбання карток одного типу для монополізації галузі. Різні галузі приносять різний економічний ефект своєму власнику, тому в різні етапи гри слід колекціонувати різні картки (картка свідчить про право власності на конкретний актив): на початку найбільш дешеві, а до кінця гри придбавати або змінюватися на більш дорогі. Активи з монополією можуть бути додатково «покращені» за гроші, що збільшує вартість попадання фішки противника на полі. Можливостей для прийняття рішення гравцем досить багато, тому виграшною стратегією служить уміле комбінування існуючих можливостей з оглядкою на кінцевий запас грошових коштів та кількість граючих.

Немає коментарів:

Дописати коментар